12 oktober 2007

Program - 19/10/07

Predavanje Keitha Manna in projekcija filma Behind the mask

Petek, 19. oktober 2007, ob 19h


Angleški borec za pravice živali in eden izmed najvidnejših obrazov gibanja Animal Liberation Front, Keith Mann, bo predstavil svojo zgodbo in zgodovino ALF-a kot jo je opisal v knjigi From Dusk til Dawn (2007). Predavanje bo potekalo v angleškem jeziku.

-----
Keith o sebi:

Mediji me označujejo za ekstremista na področju pravic živali, kar pa zgolj pomeni, da sem ekstremno proti uporabi nasilja v odnosu do drugih živali in proti izkoriščanju drugih živali za hrano, zabavo, seks in profit in da ponosno branim šibke in ranljive v naši družbi. Nekaj časa sem upošteval splošno sprejemljivo pot protesta, podpisoval peticije in pisal predstavnikom parlamenta. Kmalu sem se naveličal vseh laži, obljub in opravičil in se odločil zadeve vzeti v svoje roke. Posledično sem rešil življenja številnih živali in zaradi tega kar nekaj časa preživel v zaporu. Ponosen sem, da lahko javno spregovorim v imenu gibanja Animal Liberation Front in ostalih, ki tvegajo svoja življenja in svobodo, da rešijo druge.


...in o knjigi From dusk til dawn:

Zgodba gibanja za osvoboditev živali je zgodba mnogih, zgodba, ki dokumentira boj številnih posameznikov znotraj tega bogatega, raznolikega gibanja.


Knjigo sem nameraval napisati kot zgodovinski dokument, ne kot osebno zgodbo, vendar so ostali menili, da bi morala biti bolj osebna, tako, da gre sedaj za oseben pogled na to gibanje. Upam, da boste z njeno pomočjo lažje razumeli, kako in zakaj nekateri ljudje vzamejo zakon v svoje roke, se ne podrejajo in so pripravljeni tvegati vse. Brez finančne koristi, brez slave. Nesebična poklicanost, ki nosi s seboj možnost aretacije, zapora, nasilja in celo smrti. Ampak nagrade so velike in izničijo vsako tveganje. Gre za živali.

Ne znam si predstavljati, da bi me lahko zmaga na desetih svetovnih nogometnih prvenstvenih tako osrečila kot me osreči, kadar uspem nekoga prepričati, da preneha podpirati klavnice in množično živinorejo, ali da zavrženi živali ponudi varen, ljubeč dom. Nikoli nisem ranil nikogar zgolj zaradi tega, ker je bil krut do živali, sem se pa branil, kadar sem bil napaden. Storil sem veliko stvari, da sem pomagal obupanim živalim, ki jih ne morem priznati, pa ne zaradi občutka sramu, ampak zaradi tega, ker bi me ponovno aretirali in poslali v zapor. Da se to dogaja ljudem kot meni, v državi, ki se kiti s slovesom države prijazne do živali, me še zmeraj preseneča, kot me preseneča dejstvo, kako grozljivo se v tej državi ravna z živalmi. To knjigo sem napisal, da sem dokumentiral ne zgolj svoje popotovanje, temveč zgodbe ljudi, podobnih meni, ki si želijo boljši svet za vse njegove prebivalce.

Behind the mask

Po predstavitvi sledi projekcija večkrat nagrajenega dokumentarnega filma Behind the mask (2006), ki se osredotoča na gibanje ALF, direktno akcijo in trenutne represivne, samo-oklicane svobodne vlade, ki aktiviste označujejo za teroriste. Film je v večini držav naletel na prepoved javnega predvajanja. Producentka in režiserka filma je ameriška odvetnica za pravice živali Shannon Keith, ki je leta 2004 ustanovila lastno produkcijsko hišo z namenom približati gibanje za osvoboditev živali širši javnosti in medijem.

Ni komentarjev: